Inspiration: Westlife


Tänk när man var 12 år och satt där i sitt barndomsrum med väggarna fulla av Westlife affischer och skrev i sin dagbok att "jag längtar tills jag blir 18 och blir kär och alla äventyr börjar." På den tiden då favoritfilmerna bestod av romantiska komedier som Bröllopsfixaren och American Sweethearts.

I lay my love on you, it's all I wanna do.
We've got a little world of our own.
Somebody needs you like never before. Somebody wants your love, so baby open the door.
It's every little thing you do that makes me fall in love with you.

Klart man förstod vad texten handla om på den tiden. Men texterna förändras liksom när man blir kär. Då FÖRSTÅR man dom verkligen. Ordet kliché får en helt annan innebörd. Sen när man inser att ens kärlek inte längre är besvarad så börjar man även förstå resten av låtarna:

So take a look at me now. There's just an empty space. There's nothing left here to remind me, just the memory of your face.
Soledad. It's a keeping for the lonely since the day that you were gone. Why did you leave me. Soledad.

Tänk om man visste det när man var 12 år. Då var allt minsann hakuna matata. Jävla Timon och Pumba. Man ska inte låta sina barn se på lyckliga Disneyfilmer. Tänk vilken falsk världsbild man ger ungarna. Pocahontas på sin höjd kommer mina barn få se, där får de i alla fall inte varandra i slutet.

Varför inte slänga in lite It's hurts with every heartbeat eller It must have been love också?

KLYSCHA, KLYSCHA, KLYSCHA, och jag som hatar klyschor...


Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag vill också vara 12 igen! Min Westlife-tid var lite sent typ när jag var 14..

2009-12-31 @ 16:59:36
URL: http://msjoan.blogg.se/
Postat av: Angelica Karlsson

Shane Filan är snäll i dag Nicky Byrne är bäst att Sjunga Btyan Mc Fadden är snygg fin Mark Feehily är söt Kian Egan är snäll i dag jag tycker om er så mycket kul att vara med dig du är min nu är det är kul Angelica karlsson är snäll idag ska jag drömmar
så drömmar om er Westlife är bra älskling älskling
massor hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kär kär kär kär kär du är söt
du är min Angelica karlsson älskling Bryan Mc Fadden

2014-11-28 @ 21:30:08
Postat av: Angelica Karlsson

Shane Filan är roligt Nicky Byrne är söt Bryan Mc Fadden är snygg Mark Feehily är glad och fin Kian Egan är roligt att du skriva om er som man är så kär
i Nicky Byrne är snäll i dag Angelica karlsson gullig dig jag är söt och fin dag så kär i BRYAN mC fadden är min nu ANGELICA KARLSSON ÄR SNÄLL KÄR KÄR
HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG KISS KISS KISS
KISS KISS KISS GOD NATT GOD NATT GOD NATT GOD NATT
ÄLSKLING ÄLSKLING ÄLSKLING ÄLSKLING MIN NU Bryan Mc fadden är snäll dag är det vi ses snart kiss kiss kiss

2014-12-03 @ 19:51:30
Postat av: Angelica Karlsson

Jag är söt Shane Filan är roligt att du skriva om er
Nicky Byrne är Bäst jag är så glad att Angelica karlsson Bryan Mc Fadden är gullig dig Angelica är
roligt att vara med sjunga med dig jag vill vara med
Mark Feehily är snygg fin dag Kian Egan är snäll fin
älskling älskling älskling älskling med BRYAN Mc Fadden jag är kär kär kär kär kär hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss kiss kiss god natt god natt god natt god natt drömmar mucket min nu är Bryan Mc
fadden är min Nicky BTRNE Mark Feehily Kian Egan

2014-12-04 @ 19:25:52
Postat av: Angelica Karlsson

Jag älskar dig så mycket du är snygg och fin dag
Shane Filan är snäll och fin Nicky Byrne är snygg och fin Bryan Mc Fadden är snygg och fin roligt att
Mark Feehily är gullig Kian Egan är snäll och roligt
Angelica karlsson är fin och snäll jag är jättekär i
Bryan Mc Fadden är min Angelica karlsson är snäll
älskar älskar älskar mycket jag är så kär kär kär
kär kär kär hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss drömmar drömmar drömmar så mycket i natt god natt god natt god natt
du är så snygg Bryan MC Fadden Angelica karlsson

2014-12-07 @ 15:12:26
Postat av: Angelica Karlsson

Jag tycker om er mycket bra att vara med dig Sjunga
och dansa Bryan Mc Fadden är så snygg ochF fin dag
Shane Filan är roligt snäll gullig fin söt Nicky Byrne är snäll roligt söt Mark Feehily är gulligt
Kian Egan är snäll och roligt Angelica karlsson är så fin älskling älskling älskling älskling är kul
Massor hug hug hug hug hug hug hug hug jag är kär kär kär kär kär kär kär i Bryan Mc Fadden min nu ANGELICA KARLSSON KÄR I Bryan Mc Fadden kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss drömmar så drömmar drömmar god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt vi ses på datan i morgon kväll Westlife hug kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss

2014-12-11 @ 21:34:42
Postat av: Angelica Karlsson

JAG ÄR SÅ RÖLIGT ATT VARA MED DIG SJUNGA OCH DANSA MED Shane Filan Nicky Byrne Bryan Mc Fadden Mark Feehily är söt Kian Egan Nicky Byrne är snygg fin dag Bryan Mc Fadden är snygg och fin roligt att Skriva mycket Angelica karlsson är fin dag så snygg
Shane Filan är söt fin jag är så kär kär kär kär i BRYAN Mc Fadden ANGELICA KARLSSON SEN SKA JAG DRICKAR 3 ÖL NATUR GODIS ÄLSKLING ÄLSKLING ÄLSKLING
MED ER HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG
KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS GOD NATT GOD NATT GOD NATT DRÖMMAR SÅ DRÖMMAR
DRÖMMAR DRÖMMAR SÅ MYCKET BRA DU SKRIVA OM ER wESTLIFE ÄR BRA DU ÄR SÅ SÖTT DU ÄR Angelica karlsson

2014-12-20 @ 15:56:24
Postat av: Angelica Karlsson

JAG ÄR JÄTTEGLAD ATT VARA MED DIG ATT SJUNGA OCH DANSA MYCKET BRA Bryan Mc Fadden är bara snygg Nicky
BYRNE ÄR SNÄLL OCH ROLIGT OCH FIN DU ÄR SNYGG RAR
Mark Feehily är snygg fin roligt att du skriva om er
så mycket kian Egan är söt Angelica karlsson är rolgt att vara jättekär i Bryan Mc Fadden är snäll
Angelica karlsson är rolgt jag är kär i Nicky Bryan
Byrne är så säll i dag jag är jättekär Bryan Mc Fadden älskling älskling ÄLSKLING MED Bryan är min nu Massor hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss drömmar drömmar drömmar god natt god natt god natt god natt god natt

2014-12-27 @ 22:10:02
Postat av: Angelica Karlsson

Nicky Byrne är rolig och fin och snäll och söt du är
Shane Filan är söt och roligt snäll rar gullig dig
Bryan Mc Fadden är snygg bara snygg fin och roligt
Mark Feehily är snäll dag snygg roligt att vara så kul ANGELICA KARLSSON ÄR FIN I DAG JAG ÄR KÄR KÄR KÄR I Bryan Mc Fadden är min nu ANGELICA KARLSSON
kIAN Egan är så glad roligt fin dag hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar

2014-12-30 @ 18:41:58
Postat av: Angelica Karlsson

JAG ÄLSKRAR SÅ MYCKET ÄR BRA Angelica karlsson är snäll Shane Filan Nicky Byrne Bryan Mc Fadden är min
nu är jag jättekär i BRYAN ÄR BARA SNYGG BARA SNYGG
JAG TYCKER OM ER MYCKET BRA KÄR KÄR KÄR KÄR KÄR KÄR
Kian Egan är glad att se dig Angelica karlsson är gullig hug hug hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss
kiss kiss kiss kiss kiss kiss kss söt du är snäll dag vara med sjunga och dansa har det bra min i doler är min rolig att vara tillsammas med dig Bryan

2015-01-01 @ 15:04:04
Postat av: Angelica Karlsson

JAG ÄR SÅ GLAD ATT DU SKRIVA OM ER MYCKET BRA ATT DU
Bryan Mc Fadden är söt fin snygg roligt att vara med
dig Shane Filan är snäll i dag Nicky Byrne är bäst
Mark Feehily är gullig i dag jag är jättekär i Bryan
Mc Fadden är bara snygg fin roligt skrattar mycket bra Kian Egan är fin Angelica karlsson Angelica karlsson är fin roligt Angelica karlsson är gulligt
kär kär kär kär kär så kär hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug drömmar drömmar drömmar drömmar så
kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss Bryan Mc Fadden är min nu
är snäll rolig och gullig med dig och dansa och sjunga mycket vi ses morgon kväll god natt god natt
god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt god natt

2015-01-04 @ 18:02:29
Postat av: Angelica Karlsson

jag är en fin vädret är kallt ute Blåser mycket inte
skönt solen är fin dag Bryan Mc Fadden är snygg snygg Kian Egan är snäll Mark Feehily gullig fin dag
Nicky BYRNE ÄR ROLIGT ATT SHANE ÄR RAR SNÄLL SNYGGIN
Angelica KARLSSON Angelica karlsson Angelica karlsson är snäll jag är jättekär i Byran Mc Fadden
är min nu är jag kär kär kär kär kär hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug
drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar god natt god natt god natt god natt god natt kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss älskling älskling
älskling älskling älskling älskling älskling älskling min nu är Bryan Mc Fadden är söt du är roligt jättekär är Angelica karlsson fin dag snart Sova min Säng är varmt skönt sov sött då vi ses datan Nicky Byrne söt fin snygg roligt att skriva

2015-02-19 @ 20:42:33
Postat av: Angelica Karlsson

JAG SAKNAR DIG MYCKET JAG TÄNKER PÅ DIG SÅ MYCKET PÅ
ER Westlife är bra på sjunga och dansa har kul roligt att skriva mycket om er så ärlskling älskling
med dig Bryan Mc Fadden är snygg bara snygg du är söt Kian Egan är snäll Mark Feehily är söt Nicky Byrne är bäst Shane Filan jag är supper bra Angelica
karlsson Angelica karlsson Angelica karlsson Angelica karlsson är snäll dag jag är jättekär jättekär jättekär i Bryan Mc Fadden är snygg fin dag
drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar så
mycket hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug
hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss

2015-02-22 @ 20:46:04
Postat av: Angelica Karlsson

JAG SAKNAR DIG MYCKET JAG TÄNKER PÅ DIG SÅ MYCKET PÅ
ER Westlife är bra på sjunga och dansa har kul roligt att skriva mycket om er så ärlskling älskling
med dig Bryan Mc Fadden är snygg bara snygg du är söt Kian Egan är snäll Mark Feehily är söt Nicky Byrne är bäst Shane Filan jag är supper bra Angelica
karlsson Angelica karlsson Angelica karlsson Angelica karlsson är snäll dag jag är jättekär jättekär jättekär i Bryan Mc Fadden är snygg fin dag
drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar så
mycket hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug
hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss

2015-02-22 @ 20:46:05
Postat av: Angelica Karlsson

Bryan Mc Fadden är roligt snygg fin snäll KIAN Egan
är gullig och snäll snygg Mark Feehily söt fin roligt NICKY Byrne är bäst i dag är det roligt att du skriva mycket om er Angelica karlsson är såkär är jag ANGELICA KARLSSON ÄR SNYGG OCH ÄR GLAD SNÄLL
I DIG Bryan Mc Fadden älskling älskling älskling
med Westlife är bra älskling älskling drömmar DRÖMMAR SÅ MYCKET JÄTTEKÄR JÄTTEKÄR JÄTTEKÄR JÄTTEKÄR JÄTTEKÄR JAG ÄR KÄR KÄR KÄR KÄR KÄR KÄR JÄTTERILIGT ATT VAR SÄ KÄR KÄR KÄR KÄR MYCKET DRÖMMAR JÄTTEMYCKET OM westlife älskling älskling
Bryan säger till Angelica duscha och tvätta håret
och kroppen blev rent killtvål har jag på mej jättekär i Nicky Byrne är så snygg och Massor HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS
GOD NATT GOD NATT GOD NATT GOD NATT GOD NATT GOD NTT
ANGELICA KARLSSON HAN ÄR MIN NU Shane Filan är gullit tycker om er så kär i Nicky Byrne är så söt

2015-03-12 @ 19:13:31
Postat av: Angelica Karlsson

Kian Egan är snäll dag roligt fin sita mars i dag
sen är April morgon onsdag är skön dag varmt ute solen Mark Feehily är gullig söt snäll roligt han är fin Nicky Byrne är snygg och ha kul var så kär kär kär kär älskling älskling älskling älskling med
dig jag är jättekär i Bryan Mc Fadden är så kär i Angelica karlsson Angelica karlsson Angelica karlsson jag är jättekär jättekär jättekär i med dig
Bryan Mc Fadden säger till Angelica karlsson ska sova sen Shane Filan är söt roligt snäll gullig söt
Massor HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG
KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS
GOD NATT GOD NATT GOD NATT GOD NATT GOD NATT GOD NATT Bryan Mc Fadden KIAN Egan Mark Feehily NICKY Byrne Shane Filan är coola killar med Westlife är bra lyssnar på musik bra ni är så söta och rolig sjunga med er drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar drömmar mycket är bra ni är

2015-03-31 @ 19:29:21
Postat av: Angelica Karlsson

JAG SKNAR DIG SÅ MYCKETJAG GILLAR DIG SÅ MYCKET BRA
JAG ÄLSKAR DIG SÅ Angelicakarlsson glad och söt du
är snäll dag och varmt ute skön dag solen är varmt
jag ska ser på Westlife är bra att lyssnar på musik
Bryan Mc Fadden är snygg bara snygg roligt snäll
Kian Egan är snäll söt Nicky Byrne är bärst han är glad Mark Feehily är roligt snygg Shane Filan är gullig och söt jag älskar i Byran är toppen bra kul
jag är jättekär jättekär jättekär jättekär älskling
älskling älskling älskling med Angelica karlsson
skrattar mycket och ha kul Angelica karlsson Angelica karlsson är snäll Bryan säger till Angelica
glad och söt du är roligt att skriva om er Nicky Byrne är toppenkille är sjunga med er Bryan är fin
Bryan är söt OCH ROLIGT ATT VARA SÅ KÄR KÄR KÄR KÄR
KÄR KÄR KÄR KÄR Massor hug ¨hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss ki

2015-04-07 @ 19:50:41
Postat av: Angelica Karlsson

JAG VAR SÅ KÄR I Bryan Mc Fadden KIAN Egan är toppen
bra kille Mark Feehliy är snäll dag var jag kär kär
med dig Nicky BYRNE ÄR SNYGG OCH ROLIGT SHANE Filan
roligt ANGELICA KARLSSON ÄR SNÄLL DAG FIN JAG ÄR JÄTTEKÄR JÄTTEKÄR JÄTTEKÄR JÄTTEKÄR ÄR JAG Angelica
är söt älskling älskling älsking älskling ANGELICA
Bryan säger till ANGELICA SOVA SEN Massor HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG HUG PUSS OCH KRAM Bryan är min nu kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss
kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss kiss

2015-04-07 @ 20:05:42
Postat av: Angelica Karlsson

jag ska duscha sen hänga upp tvätta kläder och lyssnar på musik och sjunga dansa och skratta mycket
roligt att vara med dig sjunga har kul på jobba så
hårt Angelica karlsson Angelica karlsson Angelica
karlsson Angelica Angelica karlsson är snäll dag och
Bryan Mc Fadden är snygg bara snygg gullig och söt
Kian Egan är söt och fin gullig snäll rolig Mark Feehily är söt och toppen bra är du Nicky Byrne är bäst i hela dan Shane Filan är gullig och fin rolig
jag är så små kär kär kär kär kär kär kär kär kär
älskling älskling älskling älskling älskling med dig
Bryan säger till Angelica ska sova lyssnar på mucik
hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss kiss kiss
hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss kiss kiss
hug hug hug hug hug hug hug kiss kiss kiss kiss kiss

2015-04-21 @ 18:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: